Efterskolernes Dag 2024

Besøg os søndag den 29. september kl. 13 – 17. Tilmelding er ikke nødvendig.

Vi slår igen dørene op og holder åbent hus, hvor I har mulighed for at se vores skole, høre om linjerne og stille spørgsmål til vores elever og lærere.

På Efterskolernes Dag får både unge, deres søskende og forældre mulighed for at se vores efterskole indefra.

Der er mulighed for at høre, om vores hverdag på efterskolen, se værelserne, hvor eleverne bor, og resten af efterskolens faciliteter.

Kom og mød nogle af de elever, der går på Silkeborg Efterskole og få en fornemmelse af, hvordan det er at gå på efterskolen

Du vil også høre mere om, hvilke fag og linjer du kan vælge, og hvordan du kan kombinere dine nuværende fritidsinteresser med Silkeborg Efterskole.

Vi glæder os til at se dig og din familie.

Vi er vilde med sport i Silkeborg

Fokus er på undervisning, sport, sundhed og udvikling. Eleverne kan derfor vælge mellem flere linjefag med fokus på sport og bevægelse.

Vores linjefag:

Overvejer du et år på efterskole?

Fællesskab, personlig- og kreativ udvikling, spændende nyt nærmiljø, samt en stærk faglig læring med levende undervisning, som blot er nogle af de ting, der gør et år på efterskole fantastisk.

På Silkeborg Efterskole er vores vision at være en skole, hvor alle trives og udvikles. Derfor er nærvær, fællesskab, faglige udfordringer, alsidighed og rummelighed en del af vores værdigrundlag.

På Efterskolernes Dag kan du derfor få et indblik i, hvordan rammerne om en efterskole er anderledes end på en traditionel grundskole uden der bliver gået på kompromis med fagligheden.

Forhindret i at besøge os på Efterskolens dag?

Så besøg os en anden dag.

Der er mulighed for at booke en rundvisning og personlig samtale på skolen, flere gange om ugen. Book tid til en rundvisning

Vi går op i kost og sundhed

På Silkeborg Efterskole ser vi maden som en vigtigt byggesten, for en aktiv og sund hverdag.

I løbet af året får du gennem køkkentjanser indsigt i, hvordan du selv sammensætter de bedste råvarer til en nærende kost.

Samarbejde og forpligtende fællesskab er kernen, når man arbejder i køkkenet for at skabe god mad til sine efterskolekammerater.

I køkkenet lærer du en masse om dig selv, og hvordan man samarbejder med hinanden.

Har du spørgsmål om skolen?

Vi er altid behjælpelige med at afklare de tvivlsspørgsmål, du måtte have omkring livet på en efterskole.

Du kan ringe til os med eventuelle spørgsmål på 8682 0399. Foretrækker du at skrive, kan du skrive til os her.

Vi vi vende tilbage til dig hurtigst muligt.

En skole hvor du kan få gode kammerater

Silkeborg Efterskole er et sted, hvor du får gode kammerater.

Fællesskabet er vigtigt på skolen, og både elever og lærere forventes at bidrage til at alle eleverne får mulighed for “at blomstre”.

Undervisningen vil du opleve som levende, og på trods af vores passion for sport og idræt går vi aldrig på kompromis med den boglige undervisning.

Vi sørger for, at den idrætslinje du vælger kan kombineres med skolens aktiviteter.

Du får dermed de bedste rammer for at fokusere på sport og sundhed.