Når du går på Silkeborg Efterskole, oplever du ikke bare kammerater og nærvær her på skolen. At rejse er også en del af året på SES.

Efterskolerejser er med til at styrke sammenholdet endnu mere og give dig og dine kammerater et efterskoleophold, I aldrig glemmer.

I august/september tager vi på efterskolerejse til Bornholm med hele skolen. Formålet med turen er at eleverne bliver rystet godt sammen i starten af skoleåret. Dette er en efterskolerejse fyldt med fede oplevelser, nærvær, hygge og efterskoleliv.

• Klatrepark
  • Udspring fra 7 meter høj klippe
  • Sup board
  • Rapelling
  • Kulturelle oplevelser (Bornholmertårnet, Hammershus, Gudhjem, Helligdomsklipperne…)

Kort sagt, får du fyldt hele spektret af aktive udfordringer og sjov med dine kammerater fra efterskolen med denne rejse.

I vinterhalvåret tager vi på skitur hele skolen sammen. De sidste par år har vi været i Sverige.

Turen styrker det store fællesskab på SES, hvor vi bor i hytter med andre end vi plejer.

Vi oplever en anderledes og storslået natur, og vi får grundlæggende færdigheder og kendskab til alpint, snowboard og evt. langrend. Hvad enten du er begynder eller erfaren bliver det en god tur med masser af skiløb og fællesskab.

Om aftenen er der spil, fælles underholdning og konkurrencer eller måske slapper vi bare af og hyggesnakker.

I foråret tager vi til København, hvor vi sammen slutter året af med nogle fede oplevelser. Vi skal rundt i de historiske, såvel som moderne områder af byen, og se ting som ikke er på den klassiske turist tur til hovedstaden. Du kan komme til at opleve

• Byvandring med Gaden Stemmer
  • Christiania