10. klasse

På Silkeborg Efterskole kan du få en 10. klasse samtidig med at du har et år med fokus på den sport, du brænder for. Du vil bo sammen med andre unge, der brænder lige så meget for sport som dig, hvilket er fedt, krævende og er med til at udvikle dig personligt og socialt.

Et år i 10. klasse på Silkeborg Efterskole er ikke bare en almindelig 10. klasse. Det er et år, der gennem sportslig, faglig og social udvikling bliver til et dannelsesår, der vil følge dig positivt resten af livet.

Fagene i 10. klasse

På Silkeborg Efterskole bliver du undervist i dansk, matematik, engelsk, kost/sundhed* og dit linjefag. Derudover vælger du et profilfag* to gange om året samt valgfag* op til fire gange om året.

*Kost/Sundhed. Se mere under Køkken og kost/sundhed.

*Profilfag Se mere under Profilfag.

*Valgfag Der er forskellige valgfag fra år til år, dem vælger du når du starter på skolen. Det er også muligt at vælge tysk som eksamensfag, så har man tysk hele året, i stedet for de andre valgfag.

Fokus på den faglige udvikling

Vi er en boglig efterskole, hvor vi ikke går på kompromis med fagligheden, til trods for, at hverdagen er fyldt med aktiviteter, hvor fællesskabet og sport er i centrum.

Undervisningen er en central del af hverdagen, når du vælger at tage 10. klasse på en boglig efterskole som vores.

Lærerne på efterskolen er alle kvalificerede og engagerede. De medvirker til at skabe en levende undervisning på et højt fagligt niveau. På Silkeborg Efterskole har vi holdundervisning, som kan være niveaudelt.

I 10. klasse får du på Silkeborg Efterskole undervisning, der peger frem mod livet og mod 10. klasse-prøven (FP10).

Vi lever op til Undervisningsministeriets ”Fælles mål”.