EAN og fakturering

Kun elektronisk fakturering

Pr. 23. marts 2023 er Silkeborg Efterskole gået over til elektronisk modtagelse af fakturaer. Det er således ikke længere muligt at sende os almindelige fakturaer.

Fakturaer skal fremover sendes til følgende EAN/GLN-lokationsnr: 5790002710681

Hvorfor elektronisk fakturamodtagelse

Overgangen til elektronisk fakturamodtagelse sker, fordi vi ønsker at sikre vores leverandører en hurtigere og mere korrekt behandling af fakturaer, hvilket vi kan sikre ved hjælp af DIGIflow fra Business-View.

På samme måde som du i dag fremsender fakturaer elektronisk til det offentlige!

Sender du som leverandør i dag fakturaer elektronisk til offentlige virksomheder, vil du på samme måde kunne fremsende dine fakturaer elektronisk til os.

Der er ingen forskel, da vi understøtter de samme netværk, som de offentlige anvender.

Mulighederne med elektronisk fakturamodtagelse

Fremsender du i dag ikke fakturaer elektronisk, er der flere alternativer.

Gratis indtastningsside:

• Vi tilbyder, at I gratis kan indtaste fakturaen online, ved at gå ind på vores

Fakturaportal – http://digisense.dk/sendfaktura

Gratis indtastningsside:

Gratis NemHandelsprogram (Kun for offentlige virksomheder):

• Kan dit økonomisystem skabe en elektronisk faktura, kan I gratis bruge NemHandel-programmet til at sende med (læs mere på www.nemhandel.dk).

Betalingsløsning:

• Hvis du foretrækker en integreret løsning med jeres økonomisystem findes der firmaer, der tilbyder komplette løsninger.

• Fremsendelse af elektronisk faktura kan mod gebyr også ske via et ”Læs Ind Bureau

Spørgsmål

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skolen.