Fodboldefterskole for piger

Træn sammen med andre piger der også er vilde med fodbold

Leder du efter en fodboldefterskole for piger? Vores fodboldlinje for piger er målrettet både bredden og eliten, så har du lyst til at spille fodbold, har du fantastiske muligheder på Silkeborg Efterskole.

Vi træner hårdt og målrettet for at blive bedre. Det betyder, at uanset hvor ambitiøs og dygtig du er, så tror vi på, at du kan blive endnu bedre.

Vi har øjnene på bolden

Silkeborg Efterskole har i mange år været en ambitiøs fodboldefterskole for piger såvel som drenge, og på pigefodboldlinjen koordinerer vi din træning i samarbejde med SIF Q pigefodbold.

Træningen indebærer udvikling inden for de klassiske hovedområder: teknik, fysik og taktik. For at give de bedste muligheder for udvikling, har vi sikret gode træningsfaciliteter for både piger og drenge, som spiller fodbold.

For at sikre en ambitiøs og sund kultur, både på og uden for banen, gør vi meget for at styrke sammenholdet på fodboldlinjen.

Fold fodboldtalentet ud på vores fodboldefterskole for piger

Vi har en målrettet træningskultur på efterskolen, med fokus på de klassiske hovedområder: Teknik, fysik og taktik i en målrettet træningskultur.

Vi har opmærksomhed på områder som pasningsspil, possession og presspil. Vi træner 3 gange om ugen á 1½ time.

Målmænd deltager i langt de fleste øvelser på lige fod med markspillerne - vi vil gerne udvikle målmænd, der også kan spille med fødderne. Derudover laves der aftale med en uddannet målmandstræner, der laver 15 timers særskilt målmandstræning.

For at sikre en ambitiøs fodboldlinje til pigerne, har vi ansat Jonas Thomassen, der ligeledes er tilknyttet SIF Q, hvilket sikrer god synergi mellem skole og klub.

I løbet af året trækker vi ligeledes på EliteSilkeborgs kompetencer, for at optimere den fysiske udvikling på linjen.

Kampe for Silkeborg Efterskole

Spiller du pigefodbold i Silkeborg, kommer du både til at træne og spille kamp.

Mød lærerne på linjen

Jonas K. Thomassen

Fodboldtræner

4 hurtige om fodboldlinjen

Hvordan kan man passe sin sport og skole på samme tid?
Vi gør alt for at skole og sport går op i en højere enhed for dig - men vi forventer at du prioriterer skole og sport i nævnte rækkefølge. Du deltager selvfølgelig i fællestimer og fællesaktiviteter, og du passer din træning.
Hvor ofte træner man?
Du får træning 3 gange om ugen á 1½ time
Kan man komme til at spille kamp?
Når du spiller på fodboldlinjen, kommer du både til at træne og spille kamp. Som en anerkendt fodboldefterskole for piger vil vi gerne være de bedste, og derfor deltager vi i efterskolernes fodboldturnering for at måle os med andre ambitiøse pigehold.
Kan man også spille fodbold i fritiden?
Spiller du pigefodbold på eliteplan, eller er du bidt af den særlige stemning i fodboldklubben? Der er mulighed for at spille fodbold i klub. Vi skal nok hjælpe dig med at formidle kontakten til klubben.