Hvad er Silkeborg Efterskole?

Dit efterskoleophold begynder allerede nu!

Vi håber, at vi kan hjælpe dig med at skabe et billede af, hvordan dit ophold på Silkeborg Efterskole kunne se ud.

Er du klar?

Silkeborg Efterskole er en bynær efterskole, med en placering kun 1 km fra centrum. Men samtidig ligger vi tæt på både søer og skove. Det udnytter vi i vores undervisning og i de aktiviteter, vi laver i løbet af året.

Få en rundvisning på efterskolen af lærer og forstander Rasmus Poulsen i filmen her

Fællesskab med 140 unge

På Silkeborg Efterskole er du omgivet af 139 andre unge. Mellem dem er dine roomies, din kontaktgruppe, dine medspillere, klassekammerater og andre små og store fællesskaber, som opstår i løbet af året. Allerede når I mødes, starter oplevelserne – og der er mange af dem.

På Silkeborg Efterskole får du et år med fællesskab og nærvær. Vi ser hinanden i øjnene og insisterer på at komme hinanden ved.

Du bor på værelse med to andre unge, og vi prøver at blande jer så meget som muligt. Vi blander jer på værelser, i kontaktgrupper, på ture, i fællesaktiviteter og i undervisningen.

I løbet af året får du tre fede rejseoplevelser sammen med dine nye kammerater. Læs mere om vores rejser og aktiviteter.

Sund kost og en aktiv hverdag

Du får lækker og sund mad seks gange om dagen. Du fordyber dig i din undervisning samt din linjeidræt, og du rykker ved dine egne grænser.

Vores køkken har fokus på sund kost og gode råvarer. Vi vil gerne vise en anden og bedre madkultur end junk-kulturen og give dig og de andre elever sund energi til en aktiv hverdag.